Haemme palveluntuottajaa kylätalkkarin tehtäviin

Pyhännän kunnalla on ollut vuodesta 2023 käytössä kylätalkkari-palveluseteli, jolla kunnan ikääntyvät kuntalaiset ovat voineet hankkia itselleen kotona asumisen tukemiseen tarvittavia palveluja. Palveluseteli on osa kunnan panostusta kuntalaisten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen. Nyt haemme kylätalkkaripalvelujen palvelutuottajaa vuodelle 2026.

Kylätalkkarin antamiin palveluihin kuuluu 
•    pihatöitä (esim. ruohonleikkausta, haravointia, lumitöitä, liukkauden torjuntaa, polttopuiden kantamista)
•    pieniä korjauksia/remontteja
•    siivousta
•    teknisten laitteiden käytön opastusta

Palveluntuottajalla tulee olla töissä tarvittavat kalusto ja työkalut töiden toteuttamiseksi.

Pyydämme yrityksiä ilmoittautumaan palveluntuottajaksi. Palveluntuottaja valitaan seuraavien kriteerien perusteella.

Laatupisteet
1. Yrityksen talous ja muut yritystoimintaan liittyvät asiat ovat kunnossa, 10 pist. 
2. Yrityksellä on tarvittavat yritysvakuutukset ja vastuuvakuutus, 10 pist. 
3. Yrityksellä on asiakastarvetta vastaava kalusto ja työkalut, 0-10 pist. 
4. Yrityksellä on osaamista ja näyttöä kiinteistöjen hoidosta, 0-10 pist. 
5. Yrityksellä on osoittaa riittävä resurssi palvelun tuottamiseen 1.1.2026 alkaen, 10 pist 
6. Yrittäjä täyttää tilaajavastuulain mukaiset velvoitteet, 10 pist. 
7. Yrityksen maine tunnetaan, 0-10 pist. 
Maksimi laatupisteet 70 pistettä.

Hintapisteet
Maksimi hintapisteet 70 pistettä (henkilötyöveloitus). Halvin hinta saa 70 pistettä. Toiseksi halvin hinta = halvin hinta jaettuna toiseksi halvimmalla hinnalla x 70 pistettä jne.

Kirjallinen kiinnostus palvelun tuottamista kohtaan pyydetään lähettämään sähköpostilla pyhannankunta@pyhanta.fi 29.12.2025 klo 15:00 mennessä.

Ilmoituksessa tulee olla seuraavat tiedot: 
1. Yhteenveto yrityksen taloustilanteesta 
2. Tilaajavastuulain mukaiset asiakirjat ja vakuutukset 
3. Kuvaus käytettävissä olevasta kalustosta ja työkaluista
4. Referenssit ja suositukset 
5. Käytettävissä oleva resurssi ja järjestelmä toiminnan ohjaamiseen sekä seurantaan 
6. Palvelun hinta ja muut asiakkaille kohdistuvat kulut (ilman arvonlisäveroa)
- henkilötyöveloitus € / h, johon sisältyy kaluston ja työkalujen käyttö 
- matkakorvaus € / km

Palveluntuottaja valitaan määräajaksi 1.1.-31.12.2026. Määräaikaisuudesta huolimatta kunnalla ja palveluntuottajalla on mahdollista irtisanoa sopimus 1 kuukauden irtisanomisajalla. Kunnalla on oikeus olla valitsematta yhtään yritystä palveluntuottajaksi, ilman perusteluja.

Sopimus valitun palvelutuottajan kanssa syntyy kirjallisen sopimuksen tekemisellä. Palvelusopimukseen sovelletaan yleisiä sopimusehtoja palveluhankinnoissa (JYSE 2025 PALVELUT). Hankinta on hankintalain mukainen pienhankinta.

Lisätietoja antaa vs. henkilöstö- ja talousjohtaja Minna Pikkarainen, puh. 040-1912 202.